Herstelproces bij schade

_DSF5825Graag leggen wij u het herstelproces, voor schade, stap voor stap uit.

1. Schade melden
Vul ter plaatse het schadeformulier in en meld dit aan uw verzekering. Geef hierbij aan dat u de schade wilt laten herstellen bij Caravan Centrum Meerkerk. Maak foto’s van de schade, zodat wij een globale taxatie kunnen maken.

2. Contact opnemen met Caravan Centrum Meerkerk
Bel naar 0347-760880 of meld uw schade online.

3. Herstelafspraak
We maken samen een afspraak om te kijken wanneer u de caravan kunt brengen. Dan loopt er een monteur met u mee om te kijken bij uw schade.

4. Tekenen akte van cessie
Indien u verzekerd bent voor het schadeherstel zal de verzekeringsmaatschappij de kosten voor het schadeherstel aan u uitkeren. Dit wordt echter gedaan nadat u de kosten geclaimd heeft. U zult dus de kosten zelf moeten voorschieten. Dit kan veel makkelijker: U tekenend een akte van cessie! Hierdoor hoeft u niks voor te schieten, of declareren bij de verzekering.

5. Taxatie schadebedrag voor de verzekering
Bij de schade aan uw caravan geven wij gratis een globale prijsindicatie. Heeft u echter een officieel taxatierapport voor uw verzekering nodig, dan zijn wij genoodzaakt om taxatiekosten te berekenen. Als u ervoor kiest om de schade bij ons te laten herstellen, dan brengen wij de taxatiekosten in mindering op het factuurbedrag.

6. Schade-expert
Wanneer de schade boven een bepaald bedrag zit, wordt er door de verzekeringsmaatschappij een schade-expert ingeschakeld. De schade-expert beoordeeld de schade en geeft hiervoor een rapport uit richting de verzekering.

7. Goedkeuring van verzekering
De verzekering controleert het rapport die ze hebben gekregen van de schade-expert. Zodra wij goedkeuring krijgen van de verzekering kunnen wij verder gaan in het herstelproces.

8. Goederen bestellen
Na de goedkeuring van de verzekering gaan wij de onderdelen bestellen voor het herstel van uw caravan.

9. Herstel van schade
De onderdelen zijn binnengekomen, dus wij plannen de schade direct in bij onze schademonteurs. Deze gaan de schade vakkundig repareren.

10. Afwikkeling

Wij nemen contact met u op dat de caravan gereed is om opgehaald te worden. Wij zorgen dat de caravan netjes gewassen wordt. Ook loopt er nog een monteur mee om te laten zien wat ze precies gedaan hebben.

Telefonisch schade meldenOnline schade melden

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Bel ons op 0347-760880 of neem contact met ons op via het contactformulier.

Henk, Ton, René, Jan, Mike en Bas